مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از استقرار و فعالیت ۴۵ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،سید مرتضی نیرومند مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۴۵ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود داشته و تعداد ۳۹ واحد مستعد دانش بنیان نیز داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی شده است.


اوخاطرنشان کرد: تعداد ۸۵۱ نفر در شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مشغول به کار بوده و شرکت شهرک‌های صنعتی استان آمادگی نسبت به واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان را دارد.

او در خصوص مشوق‌های ویژه نحوه واگذاری اراضی صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان افزود: طبق ماده ۲۰ اصلاحیه دستور العمل بهره برداری سال ۹۸ با توجه به قدر السهم شرکت‌های دانش بنیان، مبلغ پرداخت بخش نقدی قرارداد ۵۰ درصد کسر و اقساط تا ۴۸ ماه است یا شرکت‌ها می‌توانند از بخشودگی ۱۰ درصد مشوق از کل مبلغ قرارداد و پرداخت نقد و اقساط تا ۴۸ ماه مطابق دستورالعمل مربوطه بهره‌مند شوند.

نیرومند با اشاره به زمینه‌های فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد: زمینه‌های شرکت‌های دانش بنیان شده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ترتیب فراوانی می‌توان به تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاهی (ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته)، سخت افزار‌های یارانه‌ای، برق قدرت، الکترونیک، کنترل و مخابرات، محصولات پیشرفته سایر حوزه‌ها، تجهیزات و مواد پیشرفته نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار